Suvay Eker, HalimeAcar Bolat, BilgeGürsoy, Umman Tuğba2025-02-092025-02-0920232718-1006https://hdl.handle.net/11501/2011https://dergipark.org.tr/tr/pub/jmtpr/issue/82444/1388411Yaşamımızın önemli bir parçası haline gelen sosyal medya, başkalarıyla bağlantı kurma konusunda önemli faydalar sağlasa da bazı olumsuz duygu durumlarını beraberinde getirmiştir. FoMO (Fear of Missing Out) sosyal medya ile hayatımıza girmiş fobilerden biridir. Sosyal medyanın insanlara sürekli olarak başkalarının hayatlarını izleme fırsatı vermesi ve sosyal medyada paylaşılan her bir etkinliğin anlık olması, kullanıcıların devamlı olarak sosyal medya hesaplarını kontrol etmelerine sebebiyet vermektedir. Dolayısıyla kullanıcılar sosyal medyadan uzak kaldıklarında sosyal ortamdaki gelişmeleri kaçırma korkusu olarak ifade edilen FoMO duygusunu hissedebilmektedir. Buna ek olarak, kullanıcılar takip ettikleri kişilerin sosyal ilişkilerini veya katıldıkları etkinlikleri gördüğünde onların mükemmel bir yaşama sahip olduğunu düşünerek kendi yaşamlarında eksiklik hissedebilmektedir. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin FoMO düzeylerinin demografik özelliklere ve sosyal medya kullanım faktörlerine göre farklılıklarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, araştırma kapsamında veri toplamak için katılımcıların demografik özelliklerini, sosyal medya kullanım faktörlerini ve FoMO düzeylerini belirlemeye yönelik sorulardan oluşan anket formu kullanılmıştır. Daha sonra, toplanan verilerden elde edilen FoMO düzeylerinin öğrencilerin demografik özelliklerine göre ve sosyal medya kullanım faktörlerine göre farklılıkları Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Testi kullanılarak incelenmiştir. Alınan sonuçlarda, FoMO’nun demografik özelliklerden cinsiyet, yaş, medeni durum ve aylık ortalama gelire göre farklılaştığı, öğrencilerin okudukları sınıf seviyesine ve gelir kaynağına göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Sosyal medya kullanım faktörleri incelendiğinde FoMO’nun sadece sosyal medyada bir günde geçirilen süreye göre farklılık gösterdiği; kullanım süresi, takipçi sayısı, paylaşım sıklığı ve beğeni sayısına göre farklılaşmadığı saptanmıştır.Social media, which has become an important part of our lives, provides important benefts in connecting with others, but it has brought along some negative emotional. FoMO (Fear of Missing Out) is one of the phobias included in our lives with social media. Social media gives people the opportunity to constantly follow the lives of others and the instantaneous of each activity shared on social media causes users to constantly check their social media accounts.Therefore, when users stay away from social media, they may feel FoMO, which is expressed as the Fear of Missing Out. In addition, when users see the social relationships of the people they follow or the activities they participate in, they may think that they have a perfect life and feel insuffciency in their own lives. In this study, it was aimed to reveal the differences of university students’ FoMO levels according to demographic characteristics and social media usage factors. In this respect, a survey consisting of questions to determine the demographic characteristics, social media usage factors and FoMO levels of the participants was used to collect data within the scope of the research. Then, the differences of the FoMO levels obtained according to the demographic characteristics of the students and according to the social media usage factors were examined using Mann Whitney U Test and Kruskal Wallis Test. In the results obtained, it was determined that FoMO differed according to gender, age, marital status and average monthly income among demographic characteristics, but not according to the grade level of the students and income source. When analysed for social media usage factors, it was found that FoMO differed only according to the time spent on social media (in a day), and did not differ according to the duration of use, number of followers, frequency of sharing and number of likes.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal MedyaGelişmeleri Kaçırma Korkusu (GKK)Üniversite ÖğrencileriFOMOSocial MediaFear of Missing OutUniversity StudentsFOMOÜniversite öğrencilerinde FOMO düzeyinin demografik özelliklere ve sosyal medya faktörlerine göre değerlendirilmesiEvaluation of FOMO levels among university students based on demographic characteristics and social media factorsReview Article14721294