Gündüzlü, Elif Buket2025-02-092025-02-0920192791-6820https://hdl.handle.net/11501/1653https://modular.gedik.edu.tr/tr/pub/issue/49551/635272Meslek pratiği, kişilerin mesleklerine başladıkları ilk zamanlarda başarıya ulaşmaları için en önemli unsurlardan biridir. İç mimarlık eğitimi pratiğe ve teoriye dayalı ilerlemektedir. Pratiğe dayalı eğitim sisteminde eksiklikler bulunmaktadır ve bu eksiklikler deneyimsizlik olarak öğrencilere geri dönmektedir. Uluslararası kuruluşlarda ve Türkiye’de İçmek platformu ve Mimarlar Odası tarafından bu sorunun tespiti yapılmış ve sorunu çözüme erdirebilmek için fikirler ortaya atılmıştır. Eğitim sürecinin yetersizliği, stajların verimsizliği, mesleğe dair pratik üslubunun olmayışı vb. konulara değinilmiştir. Türkiye’de ve dünyada meslek eğitimine dair sorunların tespitine yönelik çalışmalar hala yapılmaktadır. Bu çalışmaların incelenmesi ve yeterliliğinin tartışılması da sorunların çözümüne bir adım daha yaklaştıracaktır. Bu bağlamda çalışmanın amacı İç Mimarlık Bölümü çerçevesinde meslek pratiği edinilmesine dair sorunların durum tespiti olarak belirlenmiştir.Professional practice, leadership professions are one of the most important elements for achieving first class success. Interior architecture education advancing into practice and theory. There are deficiencies in practical training and lack of information about these deficiencies. Drink in the international organizations and the Chamber of Architects of Turkey and the platform was opened and made the determination on this issue and problem solving idea emerged to terminate. Inadequacy of education, internship inefficiency, lack of practical style of profession and so on. addressed the issues. It focuses on identifying problems in Turkey and around the world about the vocational training. The analysis of these studies and the discussion of their adequacy will bring one step closer to the solution of the problems. In this definition, the aim of the study is to determine the situation of the problems in the Department of Interior Architecture.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİç MimarlıkMeslek PratiğiEğitimPratikKatılımInterior ArchitectureProfessional PracticeEducationPracticeParticipationİç mimarlık eğitiminde meslek pratiği sorunlarıProblems of occupational practice in ınterior architectural educationArticle811702