Utlu, NilayKoçkaroğlu, Rana2024-06-132024-06-132023https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTNIEUTve0FS6I5cxj_H_Ifp8N5m3yAJ2VLYpRaQqnZs4https://hdl.handle.net/11501/90Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Bilim DalıBu çalışmada Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen adaylarının özel gereksinimli bireylere karşı tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmayı, 2022-2023 eğitim-öğretim döneminde İstanbul ve Edirne illerinde, Spor Bilimleri fakültesinde öğretmenlik bölümünde okuyan 270 öğrenci kapsamaktadır. Araştırmada Dilek Yaralı (2015a) tarafından geliştirilen 'özel gereksinimli bireylere yönelik tutum ölçeği' kullanılmıştır. Yapılan çalışma ve analizler sonucunda öğretmen adaylarının, özel bireylere karşı tutumlarının yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi ve ders alma değişkenlerinin tutumlarına etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır.In this study, it is aimed to examine the attitudes of physical education and sports teacher candidates towards individuals with special needs. The study includes 270 students studying at the faculties of Sport Sciences in Istanbul and Edirne in the 2022-23 academic year. The 'attitude scale towards individuals with special needs' developed by Dilek Yaralı (2015a) was used in the study. As a result of the research, it was concluded that the attitudes of teacher candidates may differ according to age, gender, taking courses and grade level.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBeden Eğitimi ÖğretmenliğiÖğretmen AdayıÖzel Gereksinimi Olan BireylerTutumPhysical Education TeacherPre-Service TeacherIndividuals With Special NeedsAttitudeBeden eğitimi öğretmen adaylarının özel gereksinimli bireylere yönelik tutumlarının incelenmesiExamining the attitudes of physical education and sports teacher candidates towards individuals with special needsMaster Thesis621810961