Ayduğ, Damla2024-06-132024-06-1320221303-08762667-868310.18037/ausbd.1227339https://doi.org/10.18037/ausbd.1227339https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1150640https://hdl.handle.net/11501/736Eğitimin bir bilim olarak gelişmesinden bu yana bilimsel yöntemlerle olan ilişkileri araştırmalara konu olmuştur. Bu süreçte öncelikle pozitivist paradigmalardan etkilenen eğitim bilimleri ardından yorumsamacı paradigmadan etkilenerek günümüze kadar gelmiştir. Bu çalışmada da yorumsamacı paradigma doğrultusunda ortaya çıkan nitel yöntemlerden biri olan gömülü teorinin eğitim araştırmalarındaki kullanımına ilişkin bir değerlendirme yapmak amaçlanmıştır. Araştırmada ilk olarak gömülü teori desenin özelliklerinden, gömülü teoride çalışma grubundan, veri toplama araçlarından ve veri analizinden bahsedilmiştir. Ardından gömülü teorinin eğitim araştırmalarında kullanım durumuna değinilmiştir. Sonuç olarak gömülü teorinin eğitim bilimleri alanlarına özgü kuramların geliştirilmesi adına önemli bir yöntem olduğu ve araştırmalarda daha fazla kullanılması gerektiği çıkarımında bulunulabilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim Bilimleri Araştırmalarında Nitel Bir Yöntem Olarak Gömülü Teorinin KullanımıReview Article196Özel Sayı 2183115064022