Doğruel Anuşlu, MerveArıcıgil Çilan, Çiğdem2024-06-132024-06-1320192147-92082147-919410.17130/ijmeb.2019252110https://doi.org/10.17130/ijmeb.2019252110https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/340831https://hdl.handle.net/11501/719In the Fast Fashion sector, identifying the fashion orientation and lifestyle of theircustomers provides an enterprise the understanding of the needs and desires of their customersalongside helping the implementation of appropriate marketing strategies and achieving upperhand in the competition. In this study, it is aimed to classify their preferences regarding thefashion orientation and lifestyle of their female customers to develop marketing strategies forKOTON, a fast fashion company operating in Turkey as well as globally. For this purpose,Latent Class Analysis was applied as an analytical method and appropriate marketingstrategies were suggested for each class.Hızlı moda sektöründe işletmenin müşterilerinin moda yönelimlerini ve yaşam tarzlarını belirlemesi; müşterilerinin ihtiyaç ve isteklerini anlamasını sağlamakla birlikte, uygun pazarlama faaliyetleri uygulamasında ve markasının rekabet üstünlüğü sağlamasında yardımcı olmaktadır. Bu çalışmada Türkiye ve dünyada faaliyet gösteren hızlı moda şirketi olan KOTON’un kadın müşterilerinin moda yönelimi ve yaşam tarzına göre tercihlerini sınıflandırarak, oluşan sınıflara uygun pazarlama stratejileri geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu amaçla Gözlenemeyen Sınıf Analizi, analiz yöntemi olarak uygulanmış ve her bir sınıf için uygun pazarlama stratejileri önerilmiştir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessLatent Class AnalysisCustomer SegmentationFast FashionFashion OrientationLifestyleGözlenemeyen Sınıf AnaliziMüşteri BölümlendirmeHızlı ModaModa YönelimiYaşam TarzıDetermination of customer apparel preferences by using latent class analysis: an application for Koton brandGözlenemeyen sınıf analizi kullanılarak müşteri giyim tercihlerinin belirlenmesi: Koton markası için bir uygulamaArticle560254234083115