Nalbant, SibelIzgar, Nazan2025-02-092025-02-0920182587-134X10.30769/usbd.420781https://hdl.handle.net/11501/1765https://doi.org/10.30769/usbd.420781Bu araştırma özel eğitim ve rehabilitasyon kurumu sahiplerinin gözünden beden eğitimi öğretmeni istihdamı gerekliliği ve konuyla ilgili sorunları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma veri toplama tekniklerinden bireysel görüşme tekniği kullanılmış ve İstanbul ili Pendik ilçesinde bulunan 1 kadın 3 erkek olmak üzere toplam 4 kurum sahibi ile görüşme yapılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmış, geçerlik ve güvenirlik sağlanması için çeşitleme (triangulation) tercih edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre katılımcılar, özel gereksinimli çocukların spor aktivitelerine ihtiyacı olduğunu belirtmiş ve özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde istihdam edilecek olan beden eğitimi öğretmenlerinin alanla ilgili deneyimlerinin olmasinin önemli olduğunu vurgulamışlardır. Araştırmanın sonuçları, kurum sahiplerinin özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde beden eğitimi öğretmenlerinin istihdam edilebilmesi için, yasal düzenlemelerin olması gerektiğini ve ancak bu yasal düzenleme yapıldığı takdirde beden eğitimi öğretmeni istihdam edebileceklerini ortaya koymaktadır. Bu sonuçlara bağlı olarak, ancak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel eğitim kurumlarında engelliler için spor alanında deneyimli beden eğitimi öğretmeni bulundurma zorunluluğu konusunda yasal düzenleme yapılır ise beden eğitimi öğretmenlerine mesleki tanınırlık sağlanacak ve özel eğitim alanında hizmet sunma olanağına erişilecektir.The study was conducted in order to determine the necessity of physical education teacher employment and the problems related to the subject in the eyes of private education and rehabilitation institution owners. In this research individual interviewing technique, one of the qualitative research data gathering techniques, has been used and 4 institution owners -1 female and 3 male- have been interviewed. The research data has been gathered by semi-structured interview technique and triangulation has been preferred to provide validity and reliability. The participants have noted that special-needs children need sports activities and emphasized that it is important that physical education teachers, who are to be employed in Special-needs Education and Rehabilitation Centers, have experience in the field.  As a striking outcome, the research results indicate that there must be legal regulations so that institution owners can recruit physical education teachers in Special Needs Education and Rehabilitation Centers, and provided that these regulations are made, they can employ physical education teachers. According to the research findings all participants reported that physical education is important for special needs individuals. In addition, the participants have noted necessary legal arrangements must be made and physical education teachers who expert in this should be employed in the field of special education. Depending on these results, it can be thought that it is a prerequisite for solving the problem of making legal regulations about the necessity of providing physical education teachers for disabled people in special education institutions affiliated to the Ministry of National Education.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖzel Gereksinimli BireyBeden EğitimiİstihdamChildren With Special Educational NeedPhysical EducationSupplements EmploymentÖzel eğitim ve rehabilitasyon merkezi kurumlarının beden eğitimi öğretmeni istihdamına bakış açısıPerspective of special education and rehabilitation institutions on physical education teacher employmentArticle831682