Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ada, Sefer" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A task development process: the case of fourth grade introduction to matter unit
    (Sakarya University, 2016) Üçüncü, Gökşen; Sakız, Gönül; Ada, Sefer
    Learning is affected from individual characteristics, learning objectives, and appropriate construction of learning environments. Learning tasks that are designed in educational environments play influential roles on students’ learning. The purpose of the current study was to develop fourth-grade science class tasks for Introduction to Matter Unit, using brain-based learning model and evaluate those tasks in the framework of brain-based learning principles. First, based on the learning objectives of the selected unit, several tasks were prepared. Then, those tasks were presented to the experts in the field of education to obtain information related to the utilities of each task in terms of learning objectives, developmental appropriateness, prior knowledge, time management efficiency, classroom organization, teacher-student roles, task difficulty, and material appropriateness. The procedural information provided by the experts was evaluated using Lawshe (1975) technique. The tasks were also implemented in a fourth-grade classroom. The results showed that the tasks are valid and compatible with the task design principles. The procedures used in this study are expected to contribute to the task development procedures in science lessons and other branches. It is also expected that the developed tasks will be in use of the researchers in the field of science education as well as the science and elementary school teachers.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim alanında eylem araştırmaları
    (Kocaeli Üniversitesi, 2016) Tezcan, Özlem; Ada, Sefer; Baysal, Z. Nurdan
    Bu çalışmada eğitimin paydaşları olan öğretmen, yönetici ve öğrencilerin süreç içerisinde birebir yer aldıkları, bazen iyileştirmeye bazen de dönüştürmeye yönelik düzenleme fırsatı sunan bir yöntem olan “Eylem Araştırması” tanıtılmıştır. Eylem araştırması, katılımcıları sosyal ortamları içerisinde uygulama yaparak tanıma şansı sunan, eğitim uygulamalarında işbirliğine dayalı bireysel bir inceleme yöntemi olarak tanımlanan sistematik bir süreçtir. Alan yazında yapılan çalışmalar ışığında eylem araştırmasının tarihçesi, felsefesi, modelleri, özellikleri vb. bilgilerin yer aldığı bu çalışmada özellikle eğitim çalışmalarındaki yapısı hakkında detaylı bilgi sunulmuştur. Eğitim paydaşları olan öğretmen, öğrenci, yöneticiler yönünde ne tür faydalar sağladığı aktarılmaya çalışılmıştır. Ayrıca gerçek yaşam problemlerini çözme girişiminde nasıl kullanılabileceği, uygulayıcının dikkat etmesi gereken noktaların ne olduğu vurgulanarak, yararları ve sınırlılıklarından söz edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ÖĞRETMENLERİN ve OKUL YÖNETİCİLERİNİN BİRBİRLERİNDE ALGILADIKLARI ve BEKLEDİKLERİ EGO DURUMLARININ İLİŞKİSİ1
    (2018) Özerk, Hayriye; Özerk, Halis; Ada, Sefer
    Planlanan bu araştırmada genel amaç; okullarda, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin birbirlerinde algıladıkları ego durumları ile birbirlerinde bekledikleri ego durumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul İli Anadolu Yakası'nda yer alan Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel ilköğretim ve liselerinde görev yapan okul müdürleri, okul müdür yardımcıları ve öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışma grubunu 2007-2008 Eğitim Öğretim yılında görev yapmakta olan 205' i kadın, 55'i erkek öğretmen olmak üzere toplam 260 öğretmen ve 35'i kadın ve 40' ı erkek toplam 75 yönetici oluşturmaktadır. Araştırma bulgularına göre; ego durumlarına ilişkin olarak, öğretmenlerin gerek halihazırda gözlemledikleri gerekse bekledikleri okul müdürü değerlendirmelerinde, cinsiyet değişkeninin, Beklenen Müdür DÇ (Doğal Çocuk) ego durumu dışında farklılık yaratan bir değişken olmadığı görülmüştür. Aynı durum, okul müdür yardımcılarını değerlendirmede de söz konusudur. Öğretmenlerin, gözlemlenen okul müdürünü değerlendirmelerinde, görev yaptıkları okul türünün, farklılık yaratan bir değişken olmadığı, ancak Beklenen Müdür ve yardımcılarını değerlendirmede, Eleştirel Ebeveyn, Yetişkin ve Doğal Çocuk ego durumları bakımından anlamlı farklılık yaratan bir değişken olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin gerek gözlemlenen gerekse beklenen okul müdür yardımcılarını değerlendirmelerinde ise, okul türünün anlamlı farklılıklar yaratan bir değişken olduğu görülmüştür. Okul yöneticilerinin görev yaptıkları okul türünün, öğretmenleri ego duruma yönelik değerlendirmede anlamlı farklılıklar ortaya koyan bir değişken olduğu görülmüştür
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmenlerinin ve okul yöneticilerinin birbirlerinde algıladıkları ve bekledikleri ego durumlarının ilişkisi
    (Cahit Aydemir, 2018) Özerk, Hayriye; Ada, Sefer; Özerk, Halis
    Planlanan bu araştırmada genel amaç; okullarda, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin birbirlerinde algıladıkları ego durumları ile birbirlerinde bekledikleri ego durumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul İli Anadolu Yakası’nda yer alan Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ilköğretim ve liselerinde görev yapan okul müdürleri, okul müdür yardımcıları ve öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışma grubunu 2007-2008 Eğitim Öğretim yılında görev yapmakta olan 205’ i kadın, 55’i erkek öğretmen olmak üzere toplam 260 öğretmen ve 35’i kadın ve 40’ ı erkek toplam 75 yönetici oluşturmaktadır. Araştırma bulgularına göre; ego durumlarına ilişkin olarak, öğretmenlerin gerek halihazırda gözlemledikleri gerekse bekledikleri okul müdürü değerlendirmelerinde, cinsiyet değişkeninin, Beklenen Müdür DÇ (Doğal Çocuk) ego durumu dışında farklılık yaratan bir değişken olmadığı görülmüştür. Aynı durum, okul müdür yardımcılarını değerlendirmede de söz konusudur. Öğretmenlerin, gözlemlenen okul müdürünü değerlendirmelerinde, görev yaptıkları okul türünün, farklılık yaratan bir değişken olmadığı, ancak Beklenen Müdür ve yardımcılarını değerlendirmede, Eleştirel Ebeveyn, Yetişkin ve Doğal Çocuk ego durumları bakımından anlamlı farklılık yaratan bir değişken olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin gerek gözlemlenen gerekse beklenen okul müdür yardımcılarını değerlendirmelerinde ise, okul türünün anlamlı farklılıklar yaratan bir değişken olduğu görülmüştür. Okul yöneticilerinin görev yaptıkları okul türünün, öğretmenleri ego duruma yönelik değerlendirmede anlamlı farklılıklar ortaya koyan bir değişken olduğu görülmüştür.

| İstanbul Gedik Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cumhuriyet Mahallesi, İlkbahar Sokak No: 1-3-5, Yakacık, 34876, Kartal, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim