Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bal, Merve" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hentbol bilgi testi geliştirme, geçerlik ve güvenirliği
    (İstanbul Gedik Üniversitesi, 2023) Bal, Merve; Taşkıran, Ayla; Erdem, Kamil
    Bu araştırmada, spor bilimleri alanında kişilerin hentbol bilgi düzeylerini belirlemeye yönelik test geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Türkiye’den beş farklı üniversitede öğrenim gören 238 kadın (Xyaş= 23,90, S=4,80), 146 erkek (Xyaş= 24,25, S=5,04) olmak üzere 384 öğrenci katılmıştır. Hentbol Bilişsel Alan Bilgi Testi geliştirme kapsamında 20 kazanıma ilişkin 18 konu bilgisinin ölçülmesi hedeflenmiştir. Bu yönde bir belirtke tablosu ve belirtke tablosunda yer alan kazanım ve konuları ölçmek amacıyla 75 soruluk çoktan seçmeli denemelik test hazırlanmış ve beş uzmanın görüşüne sunulmuştur. Uzman görüşlerinden sonra bazı maddelerde düzenlemeler yapılmıştır. Hazırlanan 75 soruluk denemelik test formu beden eğitimi ve spor, antrenörlük eğitimi, spor yöneticiliği ve rekreasyon bölümlerindeki öğrencilere uygulanmıştır. Elde edilen verilere dayalı olarak madde analizleri yapılmıştır. Testin güvenirliği Kuder- Richard 20 formülü ile hesaplanmıştır. Analizler sonucunda belirtke tablosunda yer alan her bir kazanımı yoklayan en yüksek madde ayırt edicilik gücüne (> 0,20) ve orta güçlüğe (0,40- 0,80) sahip 30 madde nihai test için belirlenmiştir. Hentbol bilgi düzeyini ölçmek için oluşturulan 30 maddelik bilgi testinin aritmetik ortalaması 22,61, ortalama güçlüğü 0,75 ve testin standart sapması 4,74 olarak hesaplanmıştır. Bilgi testi için hesaplanan KR-20 güvenirlik katsayısı ise 0,79 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak, geliştirilen bilgi testinin spor bilimleri öğrencilerinin hentbol bilgi düzeyini belirlemede geçerli ve güvenilir olduğu bulunmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Olimpik eğitim ve olimpiyatların etkisi açısından 2000 Sydney, 2012 Londra ve 2016 Rio Olimpiyatları incelemesi
    (İstanbul Gedik Üniversitesi, 2023) Bal, Merve; Kanbir, Özlem; Karadağoğlu Topal, Çağla
    Bu çalışmanın amacı daha önce olimpiyatlara ev sahipliği yapmış şehirlerin ve ülkelerin olimpiyat adaylığı sürecinden başlayarak, olimpiyatları organize etme süreci ve bu süreçte ne gibi programlar gerçekleştirdiklerinin, uzun dönemli olarak nasıl bir olimpik eğitim programı izlediklerinin incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın desenini betimsel tarama modeli oluşturmuştur. Çalışmada; 2000 Sydney, 2012 Londra ve 2016 Rio olimpiyatlarının olimpiyat süreçlerinde geliştirdikleri olimpik değerler eğitim programları, adaylık süreçleri, gönüllülük kavramı ve olimpiyatların etkilerine değinilmiştir. Elde edinilen araştırma sonuçlarında, incelenen şehir ve ülkelerin uzun dönemli olimpik eğitim programlarında kalıcılığa ve sürekliliğe önem verildiği, bunun toplumun her basamağına yayarak ortak bir kültürel miras oluşturma, bu eğitim programlarının oluşturulmasında çeşitli programlar, projeler ve materyaller üreterek bunları ulusal eğitim programlarına dahil edip, olimpik eğitim bilincini her yaş grubu tarafından benimsenmesini ve öğrenilmesini sağlamışlardır. Bununla birlikte ulusal olimpiyat komitelerinin organizasyonları düzenlemedeki her paydaşları ile ortak bir çalışma içerisinde olarak olimpiyat oyunları gerçekleştirmenin en önemli yapı taşlarından olan gönüllülük esasına önem vererek bu ulusal ve uluslararası gönüllülerin organizasyonlara yer almalarını sağladıkları belirlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye’de çocuklar ve fiziksel okuryazarlık
    (İstanbul Gedik Üniversitesi, 2023) Irmak, Özlem; Hassani, Fahimeh; Bal, Merve
    Bu çalışmanın amacı; Türkiye’de fiziksel okuryazarlığın çocuklar üzerindeki etkisinin araştırılması ve ortaya koyulmasıdır. Araştırmada model olarak belgesel tarama modeli kullanılmıştır. Literatür taramasında 1 kitap, 13 Türkçe makale, 2 İngilizce makale, 2 derleme ve 4 tez verileriyle okuma ve tarama yapılarak araştırma yapılmış, bu araştırmalara not alma süreçleri eklenmiştir. Fiziksel okuryazarlığın çocuklar üzerindeki etkisi, yapılan makale çalışmaları, bu çalışmalarda geçen metin araştırması ve kitaplarda yer alan cümleler, dokümanlar incelenip analizleri yapılarak çıkan sonuçlar karşılaştırma yöntemi ile değerlendirilmiştir. Bu derleme araştırmasının sınırlılıkları; yalnızca 6-13 yaş arasındaki çocukların fiziksel okuryazarlığını ve 2015’ten sonraki çalışmaları kapsıyor olmasıdır. Araştırmada fiziksel okuryazarlık 4 boyut açısından ele alınmıştır. Çocuklar ve Fiziksel Aktivite: Fiziksel aktivite, vücudun günlük rutin görevlerini yerine getirebilmesi için, enerji harcadığı herhangi bir hareketidir. Fiziksel aktivite, çocukların daha sağlıklı ve daha zinde olmalarını sağlar. Motivasyon ve Fiziksel Aktivite: Spor motivasyonu, beceri geliştirme, takım ruhu, eğlence, başarı, zindelik, rekabet, performans ve dostluk gibi değişkenlerle ilişkili bir kavram olarak değerlendirilmektedir. Özgüven ve Fiziksel Aktivite: Fiziksel aktivite, stresi azaltır. Ayrıca pozitif olmayı ve pozitif düşünmeyi de öğrettiği için özgüveni arttırır, gerginliği ve kaygıyı azaltır. Fiziksel Okuryazarlık ve Çocuklar: Fiziksel okuryazarlık, çocukların ihtiyacı olan sosyal/bilişsel, davranışsal, sağlık ve dinç kalma ile ilgili becerilerin veya araçların temelini oluşturur. Bu çalışmada fiziksel okuryazarlığın çocuklar üzerindeki etkisi kuramsal olarak incelenmiştir. Sonuç olarak; fiziksel okuryazarlığın, bireyin aktif yaşam süresini uzatan, fiziksel aktiviteye katılımını artırarak bireyin yaşam kalitesini yükselten ve hayatı boyunca öğrenmesini sağlayan önemli bir etken olduğu belirlenmiştir. Fiziksel okuryazarlığın çocukluk döneminde alışkanlık haline getirilmesi ve bir yaşam tarzı olarak görülmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

| İstanbul Gedik Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cumhuriyet Mahallesi, İlkbahar Sokak No: 1-3-5, Yakacık, 34876, Kartal, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim