Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ecevit, Rabia Gamze" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Elektronik spor ve elektronik sporcular üzerine betimsel bir inceleme
    (İstanbul Gedik Üniversitesi, 2018) Ecevit, Rabia Gamze; Tunçe, Fırat; Karaoğlu, Onur; Şahin, Erçe; Özer, Mustafa Kamil
    Bu araştırmanın amacı, elektronik spor kavramının tanımlanması ve elektronik sporcuların özelliklerinin incelenmesidir. Çalışmaya on beş yaş ve üzeri, Türkiye’de yaşayan amatör veya profesyonel olarak elektronik sporlarla bilgisayar oyunları ilgilenen 32’si kadın 278’i erkek olmak üzere toplam 310 elektronik sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmanın örneklemini, sosyal medya platformu üzerinden elektronik sporcuların yaygın olarak kullandığı 20 oyun grubundaki elektronik sporcular oluşturmaktadır. Katılımcıların özelliklerinin belirlenebilmesi için Argan ve ark. 2006 tarafından geliştirilen “Elektronik Spor Anketi” internet üzerinden uygulanmıştır. Araştırmaya katılan iller arasında %41.0 ile İstanbul ilk sırada yer alırken ikinci sırada %10 ile İzmir bulunmaktadır. Araştırmaya katılan e-sporcuların %89.7’si erkek, %48.4’ü 20-24 yaş, %51.6’sının ortalama aylık geliri 1500 TL ve altı, %94.8’i bekâr ve %79.7’sinin ise öğrenci olduğu görülmektedir. Katılımcıların %73.5’i 5 yıldan fazla bir süredir bu sporu icra etmektedirler. Cevaplayıcıların %32.3’ü ulusal resmi turnuvalara, %14.2’si ulusal ve uluslararası özel turnuvalara katılmış ve %19.0’u bu turnuvalarda ödül kazanmıştır. Araştırmaya katılan e-sporcuların %53.5’inin takım kategorisinde oyun oynadıkları, %34.2’nin haftalık oyun oynama saatleri 21 saat ve üzeri olduğu ve %91.3’nün de evde oynadığı ortaya çıkmıştır. Elektronik sporu yapmada güdüleyici faktör olarak eğlence ilk sırada yer alırken, oyun tutkusu ikinci sırada yer almaktadır. Başarıyı etkileyen faktörlerde ise düşünme hızı ilk sırada yer alırken, konsantrasyon ikinci sırada yer almaktadır. Çalışmanın örneklemini oluşturan elektronik sporcuların, özelliklerinin belirlenmesi ile ilgili uygulanan anket sonuçlarının değerlendirilmesi SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre elektronik sporda cinsiyet ve yaş gruplarına göre anlamlı farklılıklar olduğu gözlemlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul öncesi çocuklarda motor beceri ve sosyal beceri arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (İstanbul Gedik Üniversitesi, 2021) Ecevit, Rabia Gamze; Şahin, Mehmet
    Bu araştırmanın amacı, okul öncesi çocukların motor beceri ve sosyal becerileri arasındaki ilişkinin yaş, cinsiyet ve beden kütle indeksine göre incelenmesidir. Çalışmaya 5-6 yaş çocuklarının eğitim aldıkları bir okul öncesi eğitim kurumundan, her bir yaş grubundan 40 kız, 40 erkek olmak üzere tipik gelişime sahip olan, fiziksel aktiviteye katılımda sağlık sorunu bulunmayan ve ebeveyn tarafından onam formu imzalanmış toplam 160 çocuk katılmıştır. Katılımcıların demografik özelliklerine ilişkin betimsel istatistikler için frekans ve yüzde analizi yapılmıştır. Ölçekler ve alt boyutlarının minimum, maksimum, ortalama ve standart sapma değerleri belirlenmiştir. TGMD-III ölçeği ve Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği için çarpıklık ve basıklık değerleri ve Shapiro-Wilk (Normal Uygunluk Testi) uygulanmıştır. Ayrıca Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği'nin geçerlilik-güvenilirlik analizi için Chroncbach's alfa değerleri hesaplanmıştır. Cinsiyete ve yaşa göre karşılaştırılmalarda T-testi, BKI göre ise Kruskal-Wallis analizi uygulanmıştır. Motor beceri ve sosyal beceri arasındaki ilişkiye yönelik Pearson Korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi çocukların motor becerilerinin cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği (p<0,05) saptanmıştır. Yaşa bağlı olarak da okul öncesi çocukların lokomotor becerileri ve toplam motor becerilerinin anlamlı bir farklılık gösterdiği (p<0,01) görülmüştür. Okul öncesi çocukların sosyal becerilerinin cinsiyetlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür (p<0,01). Buna karşılık yaşlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği (p>0,05) tespit edilmiştir. Okul öncesi çocukların motor becerileri ve sosyal becerilerinin BKI sınıf düzeylerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği (p>0,05) saptanmıştır. Motor bceriler ve sosyal beceriler arasında anlamlı br ilişki bulunamamıştır (p>0,05).

| İstanbul Gedik Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cumhuriyet Mahallesi, İlkbahar Sokak No: 1-3-5, Yakacık, 34876, Kartal, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim