Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mohamed, Amany Salah Gaber" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal medyanın tüketici davranışlarına etkisi
    (İstanbul Gedik Üniversitesi, 2022) Mohamed, Amany Salah Gaber; Kesik, Ahmet
    Çağımızda hızla gelişmekte olan iletişim teknolojileri, insanları İnternet ve Web araçlarını daha çok kullanmaya itmektedir. Bu araçların başında sosyal medya gelmektedir. Sosyal medya; insanların kendilerini ifade ettikleri ve diğer kullanıcılarla iletişim kurdukları yeni bir sanal ortamdır. Sosyal medya pazarlaması; yeni medyada etkileşimli tüketici katılımına dayanan yeni bir pazarlama yöntemidir. Sosyal medya araçlarındaki içerikler, tüketici davranışlarını etkilemekte ve dolayısıyla sosyal medya pazarlamasına yön vermektedir. Tüketiciler, satın alma sırasında sosyal ağlarda kullanıcı veya şirket tarafından oluşturulan içerikten etkilenir. Dolayısıyla bir ürün/hizmetin sosyal medyada nasıl ve ne ölçüde konuşulduğu işletmeler için önem kazanmaktadır. Bu noktada sosyal medyanın tüketici davranışları üzerindeki etkisinin incelenmesi önem arz etmektedir. Teorik ve uygulamalı bölümlerden oluşan bu çalışmada, sosyal medya ve tüketici davranışları arasındaki ilişkinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre sosyal medya kullanımı ile cinsiyet ve gelir arasında anlamlı ilişki yoktur. Sosyal medyadan satın alma davranışının, yine bu değişkenlere göre anlamlı bir fark göstermediği de anlaşılmıştır. Sosyal medya platformları (Facebook, Blog, Snapchat, Twitter, Instagram, Linkedin) kullanan ve kullanmayan katılımcıların satın alma davranışlarının benzer olduğu gözlemlenmiş, satın alma davranışlarında herhangi bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Tüketicilerin sosyal medya üzerinden alışveriş yaptıkları da tespit edilmiştir. Araştırmada tanımlayıcı araştırma yöntemi kullanılmış ve geliştirilen başlık ile sosyal ağ kullanıcılarının alışveriş davranışlarına ilişkin tercihleri belirlenmiştir. Ölçeğin hesaplanan alfa katsayısının 0.72 olması ölçme aracının güvenilir olduğunu göstermektedir. Online çalışmaya 220 kişi katılmış olup, analizlerin gerçekleştirilmesinde SPSS 25.0 istatistik paket programından faydalanılmıştır.

| İstanbul Gedik Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cumhuriyet Mahallesi, İlkbahar Sokak No: 1-3-5, Yakacık, 34876, Kartal, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim