Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Peker, Seda" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Firmalarda bilişim teknolojileri yetkinliği düzeyinin dijital pazarlama yetenekleri üzerindeki etkisi
    (İstanbul Gedik Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Peker, Seda; Toptaş, Metin
    Bu araştırmanın amacı, firmaların bilişim teknolojileri yetkinliğinin dijital pazarlama yetenekleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Bilişim teknolojileri (BT) yetkinlikleri bir firmanın BT Altyapısı (IIC), BT Stratejik Kullanımı (IBC), BT Proaktif Yetenek Geliştirme (IPS) yetkinlikleri olarak tanımlanmaktadır. Dijital Pazarlama Yetenekleri; Sosyal medya pazarlaması, Mobil pazarlama, İçerik pazarlama, Arama motoru pazarlaması, Web analizleri, Pazarlama otomasyonu, E-posta pazarlama olarak tanımlanmıştır. Bu bağlamda hangi bilişim teknolojileri yetkinliklerinin, hangi dijital pazarlama yeteneklerine etki ettiği ve katkı sağladığı araştırılmıştır. Bu çalışmada, kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak çeşitli sektörlerden ulusal ve uluslararası 200 katılımcı firmadan oluşan bir örneklem elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde nicel bir araştırma tasarımı kullanılmıştır. İlk olarak veri setinin genel özelliklerini anlamak için tanımlayıcı istatistikler hesaplanmıştır. Ardından veri setinin normalliğini değerlendirmek için normallik testi uygulanmıştır. Araştırmanın teorik modelini test etmek amacıyla doğrulayıcı faktör analizi ve yol analizi yapılmıştır. Araştırmanın ana bulguları, bilişim teknolojileri yetkinliği ile dijital pazarlama yetenekleri arasında olumlu ve güçlü ilişkiler olduğunu göstermektedir (β = 0.661, p < .001). Elde edilen bulgular, bilişim teknolojileri yetkinliğinin dijital pazarlama yeteneklerine yönelik etkisinin yüksek olduğunu ve dijital pazarlama yeteneklerini geliştirmek isteyen firmalar için güçlü bir BT altyapısının kritik önem taşıdığını vurgulamaktadır. Bu çalışma, bilişim teknolojileri yetkinliği ile dijital pazarlama yetenekleri arasındaki ilişkiyi derinlemesine incelemesi bakımından benzersizdir. Kapsamlı bir örneklem ile yapılan bu çalışma, mevcut bilgilere katkıda bulunmakta ve dijital pazarlama yetenekleri stratejilerini optimize etmek isteyen firmalar için uygulanabilir tavsiyeler sunmaktadır.

| İstanbul Gedik Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cumhuriyet Mahallesi, İlkbahar Sokak No: 1-3-5, Yakacık, 34876, Kartal, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim