Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tosun, Petek" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Consumer comments about meat anti-consumption
    (Emerald Group Publishing Ltd, 2018) Tosun, Petek; Yanar Gürce, Merve
    Purpose Controversies about meat consumption mainly stem from health and environmental concerns, and as a result a substantial number of consumers avoid consuming meat. Meat anti-consumption is a central topic in nutrition, and a relevant issue for consumer studies. The purpose of this paper is to understand why and how consumers avoid meat consumption. Design/methodology/approach A content analysis of web forums was conducted. Findings Meat avoiders think that meat is unhealthy and expensive. Other reasons for meat anti-consumption include concerns associated with lifestyle and sustainability, but the prevalence of these factors is considerably lower than health and economic concerns. Research limitations/implications Attitudes toward all kinds of meat were evaluated in the forum data. Further studies can be conducted on separate preferences for red or white meat. Since these data were collected from web forums in Turkey, research can also be extended to other countries. Practical implications Regarding health and sustainability concerns, consumer trust in producers and consumer consciousness about the environment may be improved by social marketing. To address lifestyle concerns, marketers can provide meatless offerings in convenient servings. Originality/value This study provides a coherent four-dimensional conceptual framework about the motives for meat anti-consumption, focusing on sustainability, personal health, economic concerns and lifestyle.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Kargo Hizmetlerine İlişkin Müşteri Şikayetleri: Bir İçerik Analizi
    (2017) Gürce, Merve Yanar; Tosun, Petek
    Literatürde çok sayıda çalışmaya konu olmuş olan tüketici şikayet davranışı, internetin yaygınlaşması ile birlikte yeni bir boyut kazanmıştır. Tüketicilerin firmalar, ürün ve hizmetler ile ilgili yorumlarını elektronik olarak birbiri ile paylaşması anlamına gelen e-WOM sayesinde tüketiciler, diğer tüketicilerin görüşlerine hızla ve kolayca ulaşabilmekte, kendi şikayetlerini de elektronik olarak paylaşabilmektedir. Internet ile birlikte e-ticaretin yaygınlaşması, kargo sektöründeki rekabeti artırmış, tüketici yorumları ile birlikte hizmet kalitesinin önemini de artırmıştır. Bu kapsamda, e-WOM kaynaklarından biri olan www.sikayetvar.com sitesinde kargo hizmeti kategorisindeki şikayetler içerik analizine tabi tutularak şikayet nedenleri incelenmiştir. Analiz için kargo hizmetlerinin seçilmesinin nedeni; farklı kültürler ve farklı sektörlerde, lojistik faaliyetlerin hizmet kalitesinin araştırıldığı çalışmalar bulunurken; kargo hizmetlerine yönelik çalışmaların literatürde nispeten daha az sayıda olmasıdır. Araştırma kapsamında verilerden elde edilen frekans analizleri sonucunda, kargo hizmetlerine ilişkin olarak tüketicilerin en çok şikayet ettiği konular hizmetlerin zamanında söz verildiği gibi gerçekleşmemesi, ürün ve hizmetlerin zamanında müşterilere teslim edilmemesi ve firma çalışanları tarafından iyi hizmet sağlanmaması olarak belirlenmiştir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Meat substitutes in sustainability context: a content analysis of consumer attitudes
    (Routledge, 2021) Tosun, Petek; Yanar, Merve; Sezgin, Selime; Uray, Nimet
    Food consumption affects the environment because it requires the usage of water, land, and oil resources. In particular, the consumption of red meat is associated with sustainability issues. Replacing meat with plant-based meat substitutes offers a useful way of reducing the burden that meat consumption places on the environment and dealing with issues regarding animal welfare. However, consumer acceptance of such products is low in some countries. The purpose of this paper is to clarify consumer attitudes toward meat substitutes and discuss them from a marketing perspective. The findings of this study, which are based on content analyses of web forums in Turkey, indicate that negative consumer perceptions can be categorized into three main dimensions: unhealthy, unusual, and tasteless. A marketing perceptive is used to discuss the findings.

| İstanbul Gedik Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cumhuriyet Mahallesi, İlkbahar Sokak No: 1-3-5, Yakacık, 34876, Kartal, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim