Yazar "Utlu, Nilay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İnovasyon ve kurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal imaj üzerindeki etkisi: bankacılık sektöründe bir uygulama(Yıldız Teknik Üniversitesi, 2020) Bala, Yakup; Utlu, NilayIn order to keep up with the increasing competitive conditions with the diversity of sectors nowadays, it is a need for businesses to renew themselves constantly. Businesses are able to overcome this challenging process by developing the existing product / service or by introducing a product / service that has never been done and thus they innovate. Innovation has many effects as well as having positive or negative effects on the corporate image. Additionally, businesses, which put their emphasis on social responsibility activities, are becoming recognized by both consumers and the market and their corporate images experience a positive increase. The purpose of this research is to determine the impact of innovation on corporate image through an application performed in the banking sector. The personnel working in private banks constitute the sample of our study. 341 data collected by questionnaire form were analyzed with SPSS and Amos 21 program. In the current study, reliability, normality, factor analysis, descriptive statistics, correlation and regression analysis were employed respectively. As a result of the study, it was detected that innovation and social responsibility have positive relationship with corporate image. Therefore, in order for businesses to adapt themselves to sustainable competition environment and be able to have a positive corporate image in the eyes of consumers’, it is highly significant for those businesses to support both innovation and social responsibility activities.Öğe Spor kulüpleri ana sponsorlarının marka bilinirliğinin incelenmesi(İstanbul Gedik Üniversitesi, 2024) Şirin, Emre Yasin; Utlu, NilayAraştırmanın amacı, spor kulüpleri ile sponsorluk anlaşması yapan markaların taraftarlar tarafından bilinirliklerinin incelenmesidir. Araştırma sonucunda, spor kulüplerinin yaptığı sponsorluk çalışmalarının marka bilinirliği yönünden hedef kitle üzerindeki etkisi değerlendirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmış, veri toplamak için anket uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul Anadolu yakasındaki vakıf üniversitelerinin spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 584 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizi SPSS 27.0 programı aracılığıyla yapılırken, gerekli veriler sponsorluk ve marka bilinirliği ölçekleri ile toplanmıştır. Normallik testi sonucunda, parametrik testlerden Bağımsız örneklem T testi ve Tek Yönlü Anova testleri uygulanılarak analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, katılımcılar arasında demografik değişkenler bakımından anlamlı farklılıklara rastlanılmıştır. Cinsiyet değişkenine göre, erkekler ile kadınlar arasında bulunan anlamlı farklılıklar erkeklerin lehine olurken, yaş ve okunulan bölüm ile ilgili herhangi bir farklılığa rastlanılmamıştır. Araştırma sonucunda, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin tuttukları takımların sponsorlarına karşı ilgilerinin, orta düzeyde olduğu ortaya konulmuştur.Öğe SWARA YÖNTEMİ İLE DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİ SEÇİMİ(2024) Utlu, Nilayİşletmeler ya da yeni bir iş girişiminde bulunacak kişiler tarafından yürütülen pazarlama faaliyetleri, teknolojik gelişmelerin ışığında, dijital araçların kullanımıyla yeniden şekillenmiş, bu da dijital pazarlama kavramını ortaya çıkarmıştır. Araştırmanın amacı, işletmelerin ya da yeni bir iş girişiminde bulunacak kişilerin dijital pazarlama yönetiminde yaygın kullanılan etkili stratejilerinin SWARA yöntemi ile önceliklendirilmesidir. Bu amaçtan hareketle, dijital pazarlama stratejileri ve e-ticaret konularında sektörde eğitim veren akademisyenlere, SWARA yönteminin ihtiyacı olan kriter değerlendirme formu hazırlanmış ve bu değerlendirmeler ışığında sonuçlar tartışılmıştır. Araştırma sonucunda, dijital pazarlama strateji seçiminde sırasıyla birinci sırada arama motoru pazarlaması, ikinci sırada sosyal medya pazarlaması, üçüncü sırada içerik pazarlaması ve devamında tıklama başına ödeme, bloglar, viral pazarlama, e-posta pazarlaması, satış ortaklığı, çevrimiçi reklamcılık, text mesajları yer almıştır. Araştırmanın, dijital pazarlama strateji seçiminde yardımcı bir yöntem sunması dolayısıyla hem literatüre hem sektöre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bunun yanı sıra, SWARA yönteminin diğer çok kriterli karar verme yöntemleriyle birleştirilmesi ilerde yapılacak çalışmalar için fayda sağlayacaktır.