Yazar "Yurdakul, Hasret" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamalara ilişkin algıladıkları stres ve stresle baş etme davranışları: bir vakıf üniversitesi örneği(Muş Alparslan Üniversitesi, 2023) Yurdakul, Hasret; Beydağ, Kerime DeryaBu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamalara ilişkin algıladıkları stres ve stresle baş etme davranışlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı nitelikteki çalışmanın evrenini, 15 Aralık 2018-15 Ocak 2019 tarihleri arasında bir vakıf üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümünün 2. 3. ve 4. sınıfına devam eden hemşirelik öğrencileri oluşturmuş; örneklem seçilmeden evrenin tamamına ulaşmak istenmiş, ancak izinli/raporlu ve çalışmaya katılmak istemeyen öğrenciler olması nedeniyle 141 (%79,7) öğrenci ile çalışma tamamlanmıştır. Araştırmada veriler, Tanımlayıcı Veri Toplama Formu, Hemşirelik Öğrencileri İçin Algılanan Stres Ölçeği (HÖASÖ) ve Hemşirelik Öğrencileri için Stresle Baş etme Davranışları Ölçeği (HÖSBDÖ) ile elde edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde, sayı- yüzdelik hesaplamaları, Kruskal-Wallis, Mann-Whitney U test, t testi ve Anova testleri kullanılmıştır. Öğrencilerin %73,8’inin kendisini genel olarak sakin/rahat olarak tanımladığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin klinik uygulamalarda %66’sının kendisini kısmen yeterli bulduğu ve %89,4’ünün mesleğini sevdiği saptanmıştır. Öğrencilerin, HÖASÖ puan ortalaması 63,51±20,81 olarak ve HÖSBDÖ puan ortalaması 39,68±7,89 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin, HÖASÖ ile HÖSBDÖ puan ortalaması arasında ilişki saptanmamıştır (p>0,05). Öğrencilere verilen oryantasyon eğitimleri ve bilinçlendirme faaliyetlerinin, stresle başa çıkma becerilerini güçlendirmede ve öğrencilerin klinik eğitimlerinden algıladıkları stres ve stresle baş etme davranışlarının azalmasında önemli bir faktör olacağı düşünülmektedir.