Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Nalbant, Sibel" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    14 haftalık bütünleşik fiziksel aktivite programının ilköğretim öğrencilerinin tutumları üzerine etkisi
    (İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, 2019) Sansi, Ahmet; Güleç, İsmail; Nalbant, Sibel
    Bu araştırmanın amacı, 14 haftalık bütünleşik fiziksel aktivite (BUFA) programının normal gelişim gösteren (NGG) ilköğretim öğrencilerinin özel gereksinimli akranlarına yönelik tutumlarına etkisinin araştırılmasıdır. Çalışmaya 23 kız (yaş: 9,47±,510) ve 15 erkek (yaş: 9,6±,507) olmak üzere toplam NGG 38 öğrenci katılmıştır. Aileleri tarafından onayı olan öğrenciler 14 hafta süre ile haftada 1 gün, günde 75 dakika süresince kendi yaş grubundaki özel gereksinimli akranları ile birlikte BUFA programına katılmıştır. Katılımcıların tutum düzeyleri 14 haftalık BUFA programı öncesinde ve sonrasında uygulanan Arkadaşlık Aktivite Ölçeği (AAÖ) ve Sıfat Kontrol Listesi (SKL) ile test edilmiştir. 14 haftalık BUFA programı sonrasında ilköğretim öğrencilerinin AAÖ ile SKL’den elde ettikleri puanlar arasındaki istatistiki anlamlı farklılık Wilcoxon testi ile NGG kız ve erkeklerin tutumları arasındaki farklılık ise Mann-Whitney U testi ile incelenmiştir. Sonuç olarak BUFA programına katılım yolu ile NGG ilköğretim öğrencilerinin özel gereksinimli akranlarına yönelik tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde olumlu değişim olduğu belirlenmiştir (p<,05). Diğer taraftan NGG ilköğretim öğrencilerinde cinsiyetin tutumlar üzerindeki etkisi incelendiğinde kız ve erkek öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>,05). Sonuç olarak; BUFA’ya katılan normal gelişim gösteren öğrencilerin özel gereksinimli akranlarına yönelik tutumlarında olumlu değişim olduğu belirlendi.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Active life center: a Turkish model for teaching students with disabilities
    (Sagamore Publishing LLC, 2016) Özer, Dilara; Grenier, Michelle; Nalbant, Sibel; Hatipoğlu Özcan, Gülsüm
    In Turkey, there are many kinds of educational environments for children with disabilities. Some of these are inclusive; others are special education classes within the mainstream schools. A third category includes separate, special education schools. There are also Special Education and Rehabilitation Centers (SERC) that provide support to all children including those with severe disabilities. While there are mandatory employees such as physical therapists, child development specialists, psychologists and special education teachers, there are no physical education or adapted physical education teachers included as part of the special education teams in the rehabilitation centers. As a result, children placed in the centers receive little attention in the area of physical education. This article describes the experiences of children and their families involved with the Active Life Center in Istanbul, Turkey as well as the programs and research initiatives associated with the center. Founded in 2012, the center is designed to support the rights of children with disabilities to participate in sport and physical activity through a variety of programs.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Beden eğitimi öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilere yönelik tutumları
    (Türkiye Beden Eğitimi Öğretmenleri Derneği, 2018) Nalbant, Sibel
    Beden eğitimi öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilere yönelik tutumları konusunda ulusal ve uluslararası alandaki alan yazını değerlendirmek amacı ile yapılan bu çalışmada, beden eğitimi öğretmen adaylarının, üniversite eğitimi sürecinde aldıkları eğitimin, uygulamadan çok teoriye dayalı olmasından ve mesleki hazırlık sürecinde özel gereksinimli öğrenciyi öğretme deneyimlerinin olmamasından dolayı öğretme konusunda istekli olmalarına rağmen mesleki başarısızlık kaygısı ve öğretmeye hazır olmadıklarını hissettikleri için tutumlarının kararsız ve karmaşık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buradan yola çıkarak beden eğitimi öğretmenliğine hazırlanma sürecinde aldıkları uyarlanmış beden eğitimi ve spor ile özel eğitim derslerinin olumlu tutum gelişimine beklenen katkıyı istendik düzeyde yapmadığı söylenebilir. Bu sonuçlar beden eğitimi öğretmeni yetiştirme programının özel gereksinimli bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlama açısından yeniden gözden geçirilmesini gerektirmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Farkındalık geliştirme programının normal gelişim gösteren akranların özel gereksinimli çocuklara yönelik tutumlarına etkisi
    (İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, 2019) Sansi, Ahmet; Ünal, Kübra; Nalbant, Sibel
    Bu araştırma, özel gereksinimli akranları ile birlikte bütünleşik fiziksel aktivite (BUFA) temelli farkındalık geliştirme programına katılan normal gelişim gösteren (NGG) öğrencilerin, özel gereksinimli akranlarına yönelik tutumlarındaki değişimin incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmaya 161 kız, 185 erkek olmak üzere toplam 346 NGG ilköğretim öğrencileri katılmıştır. Katılımcılar rastlantısal yöntem ile uygulama grubu (UG) (n=86 erkek; yaş=13,18±1,10 ve n=87 kız; yaş=13,09±1,15) ve kontrol grubu (KG) (n=99 erkek; yaş=13,80±1,28ve n=74 kız; yaş=13,98±1,16) olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Araştırmada ön test son test deney-kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. UG’deki katılımcılar kendi yaş grubundaki özel gereksinimli akranları ile birlikte 75 dakika süren BUFA temelli farkındalık geliştirme programında yer alırken KG rutin süreçteki eğitimlerine devam etmiştir. Katılımcıların tutumları 75 dakika süren BUFA temelli farkındalık geliştirme programı öncesi ve sonrasında Arkadaşlık Aktivite Tutum Ölçeği ile değerlendirilmiştir. Verilerin istatiksel analizinde SPSS 20. paket programı kullanılmış olup, BUFA temelli farkındalık geliştirme programı sonrasında UG’ nin tutum puan ortalamaları, başlangıçta 28,32±8,90 iken, etkinliğe katılım sonrasında 38,01±10,92 olarak bulunmuştur (p0,05). Sonuç olarak; BUFA temelli farkındalık geliştirme programına katılan NGG öğrencilerin özel gereksinimli akranlarına yönelik tutumlarında istatistiksel olarak olumlu değişim olduğu tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi kurumlarının beden eğitimi öğretmeni istihdamına bakış açısı
    (Pınar Güzel, 2018) Nalbant, Sibel; Izgar, Nazan
    Bu araştırma özel eğitim ve rehabilitasyon kurumu sahiplerinin gözünden beden eğitimi öğretmeni istihdamı gerekliliği ve konuyla ilgili sorunları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma veri toplama tekniklerinden bireysel görüşme tekniği kullanılmış ve İstanbul ili Pendik ilçesinde bulunan 1 kadın 3 erkek olmak üzere toplam 4 kurum sahibi ile görüşme yapılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmış, geçerlik ve güvenirlik sağlanması için çeşitleme (triangulation) tercih edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre katılımcılar, özel gereksinimli çocukların spor aktivitelerine ihtiyacı olduğunu belirtmiş ve özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde istihdam edilecek olan beden eğitimi öğretmenlerinin alanla ilgili deneyimlerinin olmasinin önemli olduğunu vurgulamışlardır. Araştırmanın sonuçları, kurum sahiplerinin özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde beden eğitimi öğretmenlerinin istihdam edilebilmesi için, yasal düzenlemelerin olması gerektiğini ve ancak bu yasal düzenleme yapıldığı takdirde beden eğitimi öğretmeni istihdam edebileceklerini ortaya koymaktadır. Bu sonuçlara bağlı olarak, ancak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel eğitim kurumlarında engelliler için spor alanında deneyimli beden eğitimi öğretmeni bulundurma zorunluluğu konusunda yasal düzenleme yapılır ise beden eğitimi öğretmenlerine mesleki tanınırlık sağlanacak ve özel eğitim alanında hizmet sunma olanağına erişilecektir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The effects of a special olympics unified sports soccer training program on anthropometry, physical fitness and skilled performance in special olympics soccer athletes and non-disabled partners
    (Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2013) Baran, Funda; Aktop, Abdurrahman; Özer, Dilara; Nalbant, Sibel; Ağlamış, Ece; Barak, Sharon; Hutzler, Yeshayahu
    The study investigated the effects of a Special Olympics (SO) Unified Sport (UNS) soccer program on anthropometry, physical fitness and soccer skills of male youth athletes with and without intellectual disabilities (ID) who participated in a training group (TRG) and in a comparison group (CG) without specific training. Youth with ID (WID) were randomly selected out of all the students between the ages 12 and 15, with a diagnosis of educable mental retardation and no secondary disabilities, who were attending a special education school. Participants without ID (WoID) were randomly selected from a regular secondary school out of the same age groups of male students. All participants were given permission by their parents or guardians to participate in the study. Participants in the TRG included 23 youth WID and 23 youth WoID. Mean ages were = 14.1 (SD = 1.1) and 13.2 (SD = 0.79) respectively. Fifteen WID, and 15 WoID comprised the CG. Mean ages were 14.51 (SD = 0.81) and 13.78 (SD = 0.49) respectively. Prior to and following the program measurements were conducted, and data were collected on students' anthropometric and fitness components of the Brockport physical fitness test as well as a soccer skill performance based on the SO soccer skill test. Participants in the TRG trained 8 weeks, 1.5 h per session, three times per week, in an after-school soccer program. CG did not participate in any sports program outside of the school physical education class. Dependent t tests and effect size calculations revealed that SO athletes and non-disabled partners scored significantly higher with regard to physical fitness and football skills in most variables compared with their CG. This Unified Program was successful in increasing fitness and soccer skill performance of youth WID as well as of those WoID.

| İstanbul Gedik Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cumhuriyet Mahallesi, İlkbahar Sokak No: 1-3-5, Yakacık, 34876, Kartal, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim